PUBLISHER: Proxima
AUTHOR: František Fuka - 1990
Hra Indiana Jones 3 je třetí a také poslední pokračování příběhu slavného
Indiana Jonese na Spectru od Františka Fuky - pokud vznikne nějaká další hra s tímto
hrdinou, pak buď nebude na Spectru nebo nebude od Františka Fuky. Hra vznikla v
roce 1990 (tedy pět let po prvním dílu a tři roky po druhém) a ze všech tří her je
nejkvalitnější. Na ději hry je patrný vliv filmu Indiana Jones a poslední Křížová
výprava - stejně jako ve filmu i zde se vyskytuje také Jones starší, německá
vzducholoď Zeppelin a svatý Grál.
Na kazetě (disketě) je nahráno také úvodní INTRO, kde se dozvíte některé
zajímavosti a také si poslechnete pěknou AY-hudbu (Melodik). Pokud nechcete vidět
INTRO, můžete si nahrát přímo hru.
Hru ovládáte tradičním způsobem sloveso - podstatné jmeno (podobně jako první díl). Příkazy můžete psát i v době, kdy na obrazovce není kurzor, v okamžiku, kdy se objeví, tam budou napsány i dříve stisknuté klávesy (obdoba testování klávesnice na PC). Slovník hry je velmi bohatý (asi nejbohatší z existujících českých textových her) a obsahuje tato slova:
S, SEVER J, JIH V, VYCHOD Z, ZAPAD N, NAHORU D, DOLU PRELEZ R, ROZHLEDNI I, INVENTURA VEN VYLEZ VYJDI VYSTUP DOVNITR VLEZ NASTUP VEJDI VSTUP POCKEJ CEKEJ STUJ OPLACHNI UMYJ VYKOUPEJ POMOC HELP STOP KONEC QUIT SKONCIT MLUV REKNI OSLOV POVIDEJ SAVE LOAD ZVEDNI VEZMI VEM SEBER NABIDNI DEJ PODEJ POLOZ ODLOZ ZAHOD ODHOD PROZKOUMEJ PROHLEDNI PROHLEDEJ PRECTI CTI KOUSNI SNEZ SEZER ZLIKVIDUJ ROZBIJ ZNIC ZMLAT ZABIJ SEJMI ZASTREL POUZIJ UZIJ ZAPAL PODPAL ODPAL ROZSKRTNI OTEVRI KUP NAKUP ZAPLAT OBLEC OBLEKNI SVLEC SVLEKNI ROZVAZ OSVOBOD VYMOTEJ ROZMOTEJ PREPNI ZMACKNI STISKNI PRIVAZ UVAZ VSECHNO
Jak sami vidíte, je jich skutečně hodně, všimněte si, že se dosti často jedná o slova se stejným smyslem (synonyma) a u těch je jedno, které použijete - použijte to, co se vám nejvíce zamlouvá. Při zadávání slov stačí, když napíšete první čtyři písmena. Občas můžete vhodně použít slovo všechno (vezmi, polož, prozkoumej).
Několik dobrých rad:
Přímé cesty nevedou k cíli - přeskoč, přelez ale nepodlez. Lidé vyhazují věci, které se jiným mohou hodit. Jeden by nevěřil, co všechno si s sebou můžeš vzít do letadla. Čím se dá koupit psí věrnost a koho řezník nerad vidí? Ke hře na kočku a myš potřebujete kočku.
Z programátorského hlediska je na hře zajímavý proporcionální tisk, testování klávesnice i v době, kdy se na obrazovku píší texty, a použití strojových rutin z Basicu. Pro hráče je tu zajímavá možnost uložení pozice do paměti (dokonce osmi různých pozic) - značně Vám to pomůže při hraní - když budete chtít vyzkoušet něco, s čím si nejste příliš jisti (tedy skoro všechno), uložte si napřed pozici do paměti a v případě neúspěchu nemusíte začínat znovu nebo používat magnetofon. Ukládejte si pozice zvláště ve chvíli, než se dostanete do další části hry, ze které se již nemůžete dostat zpátky do té současné (například když Vás Rodrigo Cubedo chce odvézt taxikem na letiště - může se stát, že doma něco zapomenete, totéž platí o cestě letadlem).
Po přečtení úvodních informací se ocitáte na chodbě svého domu. Jděte na toaletu a vytrhněte z podlahy záchodovou mísu. Pod mísou objevíte dynamit, ten seberte a položte mísu a dopis (Z, VEZM MISU, VEZM DYNA, POLO DOPI, POLO MISU). Jděte do koupelny, umyjte se, vyjděte před dům (V, V, VEZM MYDL, J, UMYJ SE, POLO MYDL, S, Z, S). Před domem na vás čeká Rodrigo s taxíkem. Nasedněte do taxíku a ten vás odveze na letiště, kde vystupte (DOVN, VEN).
Teď musíte sebrat kontejner, přenést ho k ohradě a přelézt na druhou stranu ohrady (V, VEZM POPE, Z, Z, POLO POPE, N). Položte dynamit a vraťte se přes celní kontrolu pro kontejner. Vraťte se pro dynamit a nastupte do letadla (POLO DYNA, V, J, J, Z, VEZM POPE, V, S, S, Z, VEZM DYNA, V, V, DOVN). Hned jak letadlo přistane, musíte vystoupit (VEN). Uvidíte, co by se stalo, kdyby jste to nestihli.
Jděte dvakrát na východ, vezměte kost a pokračujte na jih, dokud nedojdete ke kostelu. Zabočte na západ, položte kontejner a přelezte přes ohradu (V, V, VEZM KOST, J, J, J, Z, POLO POPE, N). Pes, který tam hlídá, začne větřit kost, kterou máte u sebe a začne ji hledat. Otevřete dvířka, běžte na jih, pokračujte na východ a potom znovu na jih. Když vstoupíte do masny, pes ukradne řezníkovi špekáčky. Řezník se za ním rozeběhne a vy můžete v klidu vzít uzené koleno, které tu visí (OTEV VRAT, J, V, J, DOVN, VEZM KOLE, POLO KOST).
Vyjděte z masny a jděte na sever až k žebrákovi. Tomu dejte koleno. Žebrák odejde a vy si můžete obléct jeho plášť, který tam zapomněl (VEN, S, S, S, POLO KOLE, VEZM PLAS, OBLE PLAS). Jděte na jih, na východ a na sever. Zde otevřete bednu, seberte z ní německou uniformu, vraťte se na jih a nastupte do náklaďáku (J, V, V, S, OTEV BEDN, VEZM STEJ, POLO PLAS, OBLE STEJ, J, DOVN). Za chvíli se auto rozjede a doveze vás do německého vojenského tábora. Vyjděte ven, jděte na východ a vejděte do stanu, kde objevíte svého otce (CEKE, CEKE, VEN, V, DOVN). Otce rozvažte a vezměte si špagát, kterým byl svázaný. Spolu s otcem vyjděte ze stanu a jděte do kostela (ROZV OTCE, VEZM PROV, VEN, Z, J, J, J, J, J, J, DOVN). Projděte na jih, zabočte na východ, položte dynamit a řekněte otci, ať ho zapálí. Teď rychle běžte na západ a vyčkejte, dokud dynamit nevybouchne (J, V, POLO DYNA, REKN, ZAPAL DYNAMIT, Z, CEKE, CEKE). Teď přepněte páku a vraťte se na východ. Přivažte špagát k lustru a sešplhejte do díry po dynamitu (PREP PAKU, V, PRIV PROV, D). Dostali jste se do hrobky.
Řekněte otci, ať přečte nápis na hrobce (REKN, PRECTI TO). Otec přečte text: "Vchod se otevře tomu, kdo složí ... (nějaké číslo)". Napište si číslo, vylezte nahoru, vyjděte z kostela a jděte na západ (N, S, Z, VEN, Z). Prozkoumejte kontejner a vezměte rybu. Tu dejte kočce, která vám poté skočí do náruče (PROZ POPE, VEZM RYBU, Z). Teď vejděte do hory na severu (V, V, S, S, S, S, S, S, S). Jste v jeskyni plné pák, které jsou označené římskými číslicemi. Musíte převést číslo, které jste si poznamenali, na římské číslice a stlačit ty páky, které jej reprezentují. Potom stlačte páku A (např. číslo 112 je římskými číslicemi CXII, stlačte páku C, páku X, páku I, jděte na sever, stlačte páku I, jděte na jih, stlačte páku A). Pokud jste číslo napsali správně, měla by se otevřít podlaha a vy spadnete do místnosti se Svatým grálem. Seberte ho. V tu chvíli se místnost začne naplňovat vodou a krysami. Vypusťte kočku a utečte na západ (VEZM GRAL, Z).
Stránka byla už zobrazena: 428 ×
Aktualizováno: 6. 5. 2018, 12:08
Stránka načtena za 0.00166 sekund.